Monday, July 26, 2010

Itu ini begitu begini

Salam 'alaikum. Salam buat semua.

Alhamdulillah. Dah hampir seminggu kaki dijejakkan di tanah air tercinta. Syukur.

Alhamdulillah juga, tak kena jet lag. =)

I don’t know if it’s just me, or if Malaysia is really different from when I left almost a year ago.

Agak berat saya rasa ujian kat Malaysia ni. Definitely different from Warsaw.

Hope we will all be able to cope.

Well, here are the 5 things I miss about Warsaw. Hihi.

1. 1. Kelajuan dan kekerapan metro, tram, dan bus. Hari tu naik KTM, baru perasan. Slowwwwww. Hehe. Tapi ada aircond laa kan =)

2. 2. The people asking “Nie jest goracy?” (Tak panas ke?) bila tengok kami all covered up.

3. 3. Kebab matin. Oh yeah, definitely.

4. 4. Buat2 tak faham bila orang marah2.

5. 5. Carrot Warsaw sedap. -_-“

Itulah sifat manusia.

Some things are only appreciated when they’re lost.

Right?

Ps: Barakallah Kak Izzat n Uncle. Congrats. Congrats! Semoga dapat membina baitul muslim yang sentiasa diredhai-Nya. Sorry tak ada gambar. Camera tertinggal =p

Nota kaki: Disebabkan kelajuan dan signal dan availability of internet yang sangat “thorbaik”, saya terpaksa compile a few posts and post them together bila encik internet sayang saya lebih sikit. Harap maklum, harap maaf.

2 comments:

Lemonades Of Life said...

Eh2. Ak waktu first time sampai malaysia jadi jakun jap tgk komuter ada one koc just utk women. Being called pathetic sbb too jakun to see that. ^^

LightOfWitness said...

ahahaha. ceh2. tak baca paper ke? aku lupa ada bendalah tu. aku naik je r. semua pmpn. aku pelik r. pastu tgk koc wanita. hahaha. semart3.