Wednesday, June 09, 2010

Yang kosong dah berisi. InsyaAllah

Salam 'alaikum. Salam buat semua.

Subhanallah. Alhamdulillah. Astaghfirullah.
Hanya itu yang mampu kami ucapkan.
No matter how bad you feel, Allah is always with you.

Ok.
Exam tadi, Alhamdulillah boleh buat. Pin-test semalam je, speechless.
But then, selagi kita berharap pada Allah, selagi tu ada pengharapan.
Selagi ada pengharapan, selagi itu Allah akan bantu.
And yes, saya LULUS final anatomy. Alhamdulillah (nak lompat boleh tak?!).
Passing anatomy means passing the first year.
Saya lulus pun disebabkan bantuan, bukan atas usaha saya.
Ya, bantuan. Tiru? Takk.
Allah bantu. Memang saya dah sangat down lepas pin-test.
Tapi memikirkan masih ada perjuangan yang belum selesai, saya usaha juga.
Dan juga atas bantuan anda-anda semua yang mendoakan kejayaan saya, kejayaan kita bersama.
Teruskan doa kita, jangan pernah putus. (Sambil tu jangan lupa juga doakan saudara kita yang lain yang masih dalam kesusahan ^^)
Setiap hamba Muslim yang mendoakan saudaranya pada ketika saudaranya itu tidak ada (tanpa pengetahuannya), maka malaikat akan berkata: “Semoga kamu juga mendapat seumpama (doa) itu.
[HR Muslim]

Tujuan saya tulis post ni bukan untuk berlagak gila pandai ke apa.
Tapi untuk menceritakan salah satu daripada nikmat tak terkira yang Allah kurniakan kepada saya hari ini.
Nikmat?
Ya, nikmat!
Nikmat kebahagiaan.
Nikmat kejayaan dunia.
Dan juga ujian.
Allah nak menguji sejauh mana saya akan melaksanakan apa yang saya katakan, mungkin. (sila refer sini)
Oh bantulah saya. Ingatkan saya jika saya mula lupa! Oh!
So, what's next?
Oh, mulakan camping Histology. Perjuangan belum selesai! (22nd, 23rd June)
Semoga perkerjaan kita Allah terima sebagai perjuangan di jalan-Nya. InsyaAllah.

Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain, dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap.
[al-Inshirah (94) : 7-8]

Pada sahabat-sahabat yang lulus, tahniah! Jom pulun histo!
Pada yang belum lulus, ingat janji Allah. Jangan berputus asa. Jom pulun histo jugak!

Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.
[Yusuf (12) : 87]

Ok. This song is stuck inside my head and i can't get it out. -_-"

Anatomy teaches you how to study and how to be a good doctor.
We're gonna miss you anatomy and dear-dear cadavers! Tak lupa juga Dr Pietrasik dan pakcik penjaga cadaver ^^

ps: Thank you Kak Yana for the email, yang membuatkan saya semangat nak study MCQ. And thanks for the peringatan. Hampir2 saya terlupa surah al-Nasr. Ni sayang Kak Yana lebih ni. Oh! And yeah, saya tahu Kak Yana baca post ni. =p

Nota kaki: Post kali ni tiada gambar. Mungkin disebabkan keterujaan-yang-melampau-taksub. Tak2. Sepatutnya saya keluar jalan-jalan dengan Ahmad sambil photoshooting. Tapi dapat tahu ada exhibition di Złote Tarasy, pergi dan tak sempat keluar dengan Ahmad. And sebab dapat phone call result dah keluar. Oh maaf Encik Ahmad! And yeah, they've got Gaza photos there as well.
My favourite was the one where the autistic boy was picking up a strand of hair from the wall. Classic!
And also, the 'pendakwah'2 mendekati kami lagi. Kali ni siap bagi magazine. Oh! Saya sangat kagum dengan semangat mereka. Bila saya nak jadi macam tu.
[Harus ke cerita benda ni? -_-"]

Sekian.

2 comments:

najihah iman said...

shida,
tahniah utk anat. :)

nikmat Allah ade dimana2.
antara sedar@tidak..

p.s : makin suka dgn kedai kopi.

LightOfWitness said...

thanx najihah. =)
ada histo pulak lepas ni. -_-"

erk. kedai kopi yg mana 1 tu? hehehe.