Thursday, December 29, 2011

100. Terima kasih


Salam 'alaikum. Salam buat semua.

Alhamdulillah masih diizinkan untuk bangun dan terus mengucap syukur.
Alhamdulillah masih diizinkan untuk menyentuh dahi  ke lantai, tanda cinta kepadaNya.
Alhamdulillah diberi winter break sangaaaattt refreshing (walaupun tanpa snow ^^)
Alhamdulillah 'ala kulli hal.

Bukan sedikit perjalanan yang ditempuh break kali ini.
Berbagai. Alhamdulillah.
Dan trip kali ini merupakan antara trip yang paling refreshing buat saya.
Sungguh. Sungguh refreshing. Alhamdulillah.
Semoga cukup bekalan yang saya kutip kali ini.
Gelas yang kosong pun sudah terisi. Dan bersedia untuk dikosongkan semula ^^

Penghargaan buat mereka-mereka di France yang telah menerima kami sebagai tetamu kehormat dengan baik sekali. Hanya Allah yang mampu membalasnya. Ok. Ayat cliche. Tapi tak kira. Nak cakap juga.
Doa kami agar kita berjumpa semula di jannah, saling berhadap di atas dipan-dipan, bersembang dan bercerita, tanpa dibatasi waktu, tanpa dibatasi kepenatan hidup manusia di dunia.
Oh. Memang berat rasa kaki yang melangkah meninggalkan bumi France yang aman damai bahagia gembira, kembali ke alam sibuk, busy berbagai kerja dan tanggungjawab.
"Lambat-laun kena balik ke dunia realiti juga". Oh.

Dan kini, saat saya menaip, saya rasa begitu rindu sekali pada sahabat-sahabat dan kawan-kawan saya.
Rasa bagaikan ingin sahaja saya memberi sebuah pelukan jika mereka berada di depan mata. Sungguh.
Rindu pada mereka yang jauh. Rindu pada mereka yang dekat.
Nikmatnya jika berukhuwwah kerana Dia, bertambah-tambah rasa rindu


Teman-teman karib pada hari itu saling bermusuhan satu sama lain, kecuali mereka yang bertaqwa
[43:67]

ps: Ok. Jiwang. Biarlah!
ps2: Mari saling mendoakan (^^)v

No comments: