Sunday, November 28, 2010

Pre-exam traumatic syndrome

Salam 'alaikum. Salam buat semua.

Teetteetteett.
*tekan button snooze*
*tidur balik*
'Eh kejap2. Dah nak subuh ni, bangun balik. Jangan tidur. Lawan2!'
'Astaghfirullahal 'azim. Lawan2.' (dilarang tiru aksi ini, ie contemplate nak bangun subuh ke tak -__-")

Pernah alami situasi mcm ni? Haa. Apa solution nya?
Tidur awal. Pandaii.

Ceritanya, bangun2 tidur, ada sesuatu di skrin telefon bimbit. Oh. Pesanan yang dihantar melalui khidmat pesanan ringkas. Ringkas. Cukup ringkas. Tapi cukup juga untuk buat saya terus melompat dari katil dgn segera. Oh!

Snow turun. Tak lebat mana. Tapi cukuplah utk putihkan environment saya.
Bangun pagi, suci je pemandangan. Tengahari sket, eh da ada snowman??

Pening2. Kenapa bilik ni panas semacam.
Oh patutlah, tlupa nak tutup heater sebelum tidur.
Ah, dah mula dah immune system over active.

Pening2. Konfius2.
Apa ni, Kreb cycle? Apa ni, formula2 ni. Apa ni, virus?
Apakah?

Struggle2. Buat nota. Yes! Nota saya comel!
Baca lagi. Nota lagi.
Oh no! Air tumpah! Nota rosak!
Maka saya terus demam. Oh!

Dalam keadaan pening dan konfius belum hilang,
Apa ni? Aaaaa! Apa ni? Apa tu?
Adakah? Benarkah? Aaaaa. Panik2!
Saya konfius.
Kenapa ramai sgt kawan2 saya yg dah nak .... aa tak sanggup sebut.
Konfius2.
Loading. Loading. Loading.
Oh. Saya dah berumur 20. Oh!
Patutlah.

Bersama kesulitan, ada kemudahan :)
Amiin.

ps: Saya sering merepek bila nak exam. Oh! :(

No comments: